Munkegården

Skarpt visuelt udtryk med fokus på en rød tråd

Udfordring

Munkegården er et specialtilbud til unge med særlige behov, hvorfor relationsarbejde, og det at støtte og rådgive den enkelte unge, selvfølgelig også kommer forrest i rækken – hver gang.

Men Munkegården har måtte sande, at mange andre selvejende såvel som kommunale institutioner har taget skridtet videre. De benytter sig nu af markedsføring samt visuelle og informative hjemmesider. På den måde viser de deres målgruppe af unge, deres forældre og myndighedspersoner, præcis hvad de har at byde på. Munkegården havde således en udfordring, idet deres hjemmeside var af ældre dato og ikke længere signalerede de værdier, som Munkegården står for i dag.

Kort, klart og klikbart.

– Munkegården

Løsning

Min opgave lød på, i samarbejde med DanaWeb, at give Munkegårdens hjemmeside et nyt udtryk. Jeg udformede letlæselige undersider, som hver især henvender sig til kommende elever, forældre og myndighedspersoner. En ekstern videoproducent blev desuden hyret ind for at udarbejde videoer til alle seks linjer.

Derudover har Munkegården fået en Facebookside op at køre. På den måde kan de kommunikere med tidligere, nuværende og potentielle elever/familier/mm. Jeg har udarbejdet en strategi for brugen af deres Facebookside, som medarbejderne på Munkegården efterfølgende har skulle gennemføre og videreudvikle på. Munkegårdens visuelle udtryk signalerer i dag deres værdisæt. Den giver ligeledes et mere informativt og visuelt indtryk af netop disse værdier.

På den måde var både mine evner inden for content marketing, visuel kommunikation og SoMe i spil for Munkegården.